صدای میهن
صدای میهن

صدای میهن

پشت پرده ی تلنگر ظریف

به نام خداوند بخشنده ی مهربان 

صدای میهن 

محمد غافل 

پشت پرده ی تلنگر ظریف 

مردم در هیاهوی فرا رسیدن روز مادر بودند که خبر استعفای آقای جواد ظریف وزیر امور خارجه همه آنان را شگفت زده نمود‌.


این خبر در رسانه های داخلی و خارجی اظهارات متضادی را در بر داشت ؛بعضی آن را پیروزی تند رو های ایرانی دانستند ،بعضی به ایشان پیشنهاد صرف نظر از استعفا دادند ،بعضی خوشحال و بعضا برای ایشان جانشین نیز انتخاب نموده بودند اما همه اینها با عدم موافقت استعفای ایشان پایان یافته و جوی آرام در حوزه ی سیاست حاکم شد .


اما بنده در اینجا می خواهم برایتان برخی از گمانه زنی ها درباره ی استعفای ایشان را برایتان بازگو نمایم  باز هم تاکید می نمایم اینها گمانه ای بیش نیست پس نوشته ی من را به چشم استادی خوانده و به من شاگرد اشتباهات تحلیلم را بازتاب نمایید :

برخی از گمانه ها(دلایل ):

1 در دیدار مقام معظم رهبری با بشار اسد و عدم حضور هیچ یک از کابینه ی دولت ؛و دیدار حسن روحانی با بشار اسد بدون حضور جواد ظریف در حالی که اشخاصی مانند سردار سلیمانی حضور داشتند، شاید این احساس را در دل آقای ظریف برانگیخت که به ایشان به عنوان وزیر امور خارجه اهمیتی داده نشده و این را بی احترامی دانسته و دلیلی بر استعفای ایشان شده است .


2 دعوای حزبی و جناحی بر سر موضوعات سیاست خارجی و عدم اعتماد به کارگزاران سیاست خارجی در مسائلی مانند: fatf می تواند مثال خوبی برای استعفای ظریف باشد .


3 در جامعه ی کنونی ایران که روز به روز افراد جامعه نسبت به سیاستمداران فعلی بد بین تر شده و اعتماد عمومی نسبت به آنها کاهش می یابد ظریف نیز باید  از این فضای ایجاد شده در کشور (که باعث تنفر افراد جامعه نسبت به مسئولین می شود ) کناره گیری می نمودند تا بتوانند به عنوان نامزدی واجد شرایط برای انتخابات رئیس جمهوری بعدی موقعیت خود را بین مردم حفظ نمایند .


4.در شرایطی که آمریکا از برجام خارج شده تک صدایی و اتحاد ایرانیان در حوزه ی سیاست خارجه می تواند اروپاییان را وادار به دادن امتیازات به ایران شود که به نظر من استعفای ظریف مقدمه ای برای تک صدایی می باشد .


5.در جامعه کنونی که دولت ایران  برنامه ، مدیریت و کنترلی بر جامعه ندارد همین طور که در بازار خودرو، دلار، گوشت، سکه و..آشکار می باشد شاید ظریف را به این نتیجه رساند که بودن و نبودن ایشان فرقی به حال جامعه ی ایران نمی کند و ایشان نمی تواند کمک چندانی به بهبود اوضاع نماید 


6.توهین های مخالفان دولت و شایعه سازی درباره ی ظریف به ویژه تعاملات بین المللی او .


7.می توانیم بگوییم ظریف بار مسئولیتی  را بدوش می کشید که تمام اختیارات آن را نداشت پس شاید برای فرار از این مسئولیت استعفا نموده اند .

این دلایل چیزی جز نظر بنده ی حقیر نمی باشد پس دلیل استعفای آقای جواد ظریف شاید دلیلی جز چیزی که خود در صفحه اینستاگرام خود نوشتن نباشد. در اخر خداوند را شکر می گویم که با استعفای ایشان موافقت نشد و بیگانگان نشان داد ما هنوز قدر برادران پرتلاشمان را می دانیم و از یکدیگر حمایت می کنیم 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.