صدای میهن
صدای میهن

صدای میهن

در آستانه ی انقلابی در قوه قضاییه

 به نام خداوند بخشنده ی مهربان 

صدای میهن 

محمد غافل 

"در آستانه ی انقلابی در قوه ی قضاییه "

قوه ی قضاییه در یک جامعه  و حکومتی اسلامی باید به طور قاطعانه و با تدبیر جامعه ای را ایجاد نماید که حق و حقوق هیچ فردی به ویژه افراد مستضعف پایمال نشود به بیان دیگر قوه ی قضاییه باید پناهگاهی برای افراد مستضعف باشد؛برای ایجاد چنین قوه ی قضاییه آرمانی باید رئیسی با قاطعیت و متعهد اعمال وظیفه نماید .در حال حاضر که حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی می خواهند چنین مسئولیتی را بر عهده گیرند امید است که در قوه ی قضاییه، انقلابی رخ داده و اصلاحاتی انجام گیرد.زیرا ایشان :


1ـاز قوه ی قضاییه شروع به کار کرده و مراحل مختلف ترقی را در قوه ی قضاییه را طی کرده است بنابر این از تحولاتی که در این قوه رخ داده و نیاز هایش آگاهی دارند .


2ـبر فقه و قانون تسلط کامل دارند ؛زیرا ایشان هم تحصیل کرده دانشگاه هستند و هم تحصیل کرده حوزه علمیه .پس در عین حال که از فقه استفاده می نمایند ،به قانون نیز احترام گذاشته و در چارچوب  قانون انجام وظیفه می نمایند .


3ـ آشنایی کامل با افراد بدنه ی قوه ی قضاییه مثل روسای دادگستری استانها ،دیوان عالی کشور و... دارند ؛و می توانند راحت تر آنها را اصلاح کرده و متهد تر نمایند .


4ـ آقای رئیسی نظر میانه ای در داخل دادگستری خواهند داشت و می توانند بین نهاد های اجتماعی ،مدیران ،قضات ،مردم و...آشتی برقرار نمایند .


5ـ فردی پاکدست و با قاطعیت می باشند هیچ کسی حتی دشمنان آقای رئیسی نیز تا به حال حتی شائبه ای در مورد مسائل مالی و اخلاقی وی مطرح نکرده اند.پس چنین فرد پاکدستی می تواند فساد که یکی از مشکلات جامعه ی ما می باشد اصلاح نمایند .


6ـفردی محبوب بین مردم بوده و پشتوانه ی تایید سیاسی و اجتماعی تقریبا 16 میلیون شرکت کننده در انتخابات یعنی حدود 40 درصد از آراء در آن زمان نیز خود گواهی بر آن است . 


با دلایلی که ذکر شد نتیجه می گیرم که حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بهترین گزینه برای رئیس قوه ی قضاییه بوده و می توانند اصلاحات ارزشمندی انجام نمایند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.